Vprašanja in pobude svetniške skupine SD Velenje na 3. seji Sveta Mestne občine Velenje
Na aprilski 3. seji Sveta Mestne občine Velenje sta svetnika SD Velenje dr. Adnan Glotić in Anita Lemež Kljajič podala naslednji pisni vprašanji oziroma pobudi. Objavljamo odgovore Uprave Mestne občine Velenje.
Član sveta dr. ADNAN GLOTIĆ je podal naslednje vprašanje:
V
javnosti se je pred kratkim odprla razprava na temo najemanja storitev
čiščenja za potrebe MOV in njenih zavodov, kar je sicer splošna praksa
marsikje v javnem sektorju in pa tudi širše. Zanima me ali se v okviru
MOV (upravna zgradba, zavodi, šole,...) čiščenje izvaja izključno v
okviru outsourcinga oz. ali se dela kje izvajajo tudi z neposredno
zaposlenimi? Kakšni so sicer vsebinski razlogi oz. prednosti, ki
utemeljujejo koncept najemanja storitev čiščenja (v konkretnih primerih,
kjer se dejansko izvaja), pred neposrednim zaposlovanjem v obstoječih
pogojih dela?
ODGOVOR:
V Upravi Mestne občine
Velenje vsako leto skladno z veljavno javno naročniško zakonodajo
izvedemo postopek javnega naročila »Čiščenje poslovnih prostor MO
Velenje na okolju prijazen način«. Za preteklo leto je bila sklenjena
pogodba za navedene storitve v znesku 121.968,52 evrov (z vključenim
DDV) za devet objektov. V obseg pogodbe so vključena dnevna, tedenska,
mesečna in letna generalna čiščenja, od enostavnih čiščenj do najbolj
zahtevnih čiščenj na višini, vsa potrebna čistila in ves sanitarni
potrošni material. Zaposlenih čistilk oziroma čistilcev nimamo in prav
tako posebej ne nabavljamo čistil in sanitarnega materiala. Zaradi
raznovrstnih vrst čiščenja v omenjenih objektih je racionalneje najemati
čistilni servis.
Trenutno smo v izvedbi javnega naročila čiščenja
za obdobje enega leta. Javno naročilo se izvaja skladno z veljavno javno
naročniško zakonodajo, upoštevane so tako okoljske kot socialne
zahteve. Upoštevane pa so tudi zahteve iz Uredbe o zelenem javnem
naročanju (uporaba čistil in sanitarnega materiala na okolju prijazen
način).
Prav tako smo pred pričetkom javnega naročila preverili
smernice za javno naročanja storitev čiščenja podane s strani
Ministrstva za javno upravo in upoštevali navodilo Sekcije čistilcev
objektov pri GZS, pri čemer smo ugotovili, da glede na določen normativ
čiščenja (NORMATIV ČIŠČENJA – 1200 m2 na čistilko na 8 ur), nikakor ne
presegamo normativa, oziroma čistilke v osem urnem delovniku čistijo
celo manjšo kvadraturo od določene.
V vzorcu pogodbe, ki je del
javnega naročila so tudi pogodbena določila, ki zahtevajo preverjanje
plačila socialnih prispevkov s strani naročnika, kot določa zakon, za
prevzete delavke pa se preverja tudi plačilo nadur in je vzpostavljen
nadzor nad izplačilom plač.
Prevzete delavke imajo zagotovljen obseg
pravic delavcev, o vsaki spremembi se obvesti njihov sindikat. Čiščenje
v objektih MOV z zunanjimi izvajalci se izvaja od maja 1992.
Vrtec
Velenje izvaja postopek javnega naročanja »Okolju prijazne storitve
čiščenja« skladno z veljavno javno naročniško zakonodajo. Za preteklo
leto je bila sklenjena pogodba za navedene storitve v znesku 204.032,64
evrov (z vključenim DDV) za 7505,00 m². V obseg pogodbe so vključena
dnevna, tedenska, mesečna in letna generalna čiščenja, od enostavnih
čiščenj do najbolj zahtevnih čiščenj na višini, vsa potrebna čistila in
ves sanitarni potrošni material. Zaposlenih čistilk oziroma čistilcev v
Vrtcu Velenje nimajo zaposlenih in prav tako posebej ne nabavljajo
čistil in sanitarnega materiala. Zaradi različnih vrst čiščenja v
omenjenih objektih je racionalneje najemati čistilni servis.
Pogodba
s čistilnim servisom ima Vrtec Velenje sklenjeno do 31. 12. 2020 in do
takrat je nimajo namena prekinjati, kar so nedavno raziskovali zaradi
prejete okrožnice s strani Ministrstva.
Z načinom čiščenja z
zunanjim izvajalcem so v vrtcu pričeli predvsem zaradi velikosti zavoda,
razpršenosti in pomanjkanja kadrovske službe, ki bi še zmogla urejati
zaposlovanje čistilk/čistilcev in vodenje delovnega procesa. Glede na
okrožnico so začeli razmišljati tudi v tej smeri, da bi bili zaposleni
pri njih, seveda pa je potreben natančen preračun vseh stroškov.
Na
osnovnih šolah je delovno mesto čistilke sistemizirano in normirano s
strani Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport – 1 čistilka na
900 m² površine. V primeru, da pride do daljše odsotnosti čistilke, si
šole pomagajo z najemom čistilnega servisa za določen čas.
Odgovor so pripravili v Uradu za razvoj in investicije in Uradu za družbene dejavnosti.
Članica sveta ANITA LEMEŽ KLJAJIČ je podala naslednje vprašanje:
Na podlagi pisnega dopisa sovaščanke podajam pobudo, da se na parkirišču Kidričeve ceste 57 označi parkirno mesto za invalide.
ODGOVOR:
Postopek
prenosa zemljišča na Mestno občino Velenje, katerega lastnik je
Gorenje gospodinjski aparati je v teku. Takoj, ko bo zemljišče vpisano v
zemljiški knjigi kot last MOV, bomo izvedli zaris. Pred označitvijo
parkirnega mesta mora upravnik bloka v katerem živi pobudnica, poslati
vlogo za označitev, zraven pa priložiti soglasje stanovalcev.
Odgovor so pripravili v Uradu za komunalne dejavnosti.